onsdag 17. mars 2010

Påskegave/ bursdagsgave

Mormor og morfar har begge bursdag rundt påske, så jeg fikk lyst  til å lage en melkehjerte eske til dem. Har hatt en liten inspirasjonsrunde for å finne litt tips, for jeg var ikke fornøyd med de forrigje melkehjerte eskene jeg laget.
Har malt esken med gesso først for å unngå orginalkantene. Snappet opp hos Karianne  m flere at man kan brukte "border" på innsiden av esken, og det syntes jeg var veldig lurt.

Hjemme er minstejenta syk så det er blitt en litt "treg" dag, men sånn er det jo noen ganger. Men da har vi fått sjangsen til å kose oss med høytlesning, og det er alltid stas. Vi har tatt turen til Avonlea med Sara Stanely.

Ha en fin dag alle sammen :-)

Hovedmotivet er fra Sarah Kay. Tekststemplene er fra Kreativ Hobby og Ladybug and Friends
Sommerfuglen er fra Kreativ Hobby

Blomstene er "påkjøpet gave" fra papir i hjerte og roser fra Kort&godt

Spellbinder ramme og sommerfugl fra Kreativ Hobby

Her har jeg brukt fiskars borden min.

Esken er inspirert av Kreativ Hobby sin utfordring som er fargen orangsj.

Men den passer også hos Trykkpressa som vil ha esker med sløyfe, Kort O Mania som vil se vår, Nordsalten Hobbyklubb som etterlyser påskekort og ABC Challenge som har en utfordring som går på Q-Quotes. Den passer også hos The Pink Elephant Spring

Motiv: Sarah Kay, Kreativ Hobby, Ladybug and Friends
Papir : Que Sera Sera Yellow Paradise
Pynt: Kort&Godt, I am roses, gaveblomster papir i hjertet

35 kommentarer:

  1. Så utrolig flott og koselig gave! Nå har du virkelig fått teket på melkehjerte esker! ;)
    God bedring til lillejenta.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så flott bursdagseske!!
    Den vil de nok skatte : )
    Håper minstejenta snart er god igjen!

    SvarSlett
  3. Nyydelig eske, Guro!:D

    SvarSlett
  4. Hei!
    Takk for kommentar i bloggen min.
    Du lager mykje fint.
    Har prøvd meg på dei der sjokoladehjerte eskene.
    Dein var veldig fargerik og fin, passe presang å gji vekk til sånne som har allt.

    Kjikker gjerne innom deg igjen.
    Ha ein god dag.

    SvarSlett
  5. Nydelig, flott og herlig eske :)
    Denne blir de nok glade for.

    SvarSlett
  6. Nydelig eske du har laga.. å wow kor mange fine blomster du har pynta med..

    måtte hadd sånner blomster æ.. Kjempefint SK stempel, å teksten va jo bare sååå fin..

    klem marielle

    SvarSlett
  7. Åh, woaw, så LEKKER *dååån* Og jeg bare digger fargene og blomstene!!

    SvarSlett
  8. Kjempenydelig eske!!
    Var veldig lurt med border inni esken :0)
    Tror kanskje jeg må prøve meg på en slik en...
    Ha en flott kveld!
    Mona :0)

    SvarSlett
  9. Kjempeflott eske, nydelig pyntet både inni og utenpå. En lekker gave. Tusen takk for at du deltar på utfordringen til Kort o Mania.

    SvarSlett
  10. Så fin den ble ;o)

    Jeg har en award til deg på bloggen min og jeg håper du vil ta den imot ;o)

    Klem Jeanette

    SvarSlett
  11. wawwww hold da helt op sååååå flot

    100000 tak for at du deltager på kort O Mania og NSHKs udfordring.

    SvarSlett
  12. Så nydelig denne melkehjerte esken ble!!
    Herlig mønsterark, nydelig Sarah Kay stempel og massssse herlige blomster! Lekker både inni og utenpå! Blir nok to glade besteforeldre som får denne flotte gaven Guro:-)
    Håper datteren din blir fort frisk.

    (Takk for alle koselige kommentarene du legger igjen hos meg også:-)
    Klem Laila.

    SvarSlett
  13. Ble ordentlig glad av å se på denne esken. Fargene og blomstene er fantastisk fine. Nydelig stempel også. :)

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  14. lovely - thank you for joing us on abc this week

    SvarSlett
  15. Nydelig eske, Guro! Tenker denne blir satt pris på av mottakerne. Tusen takk for at du deltar på Kort O Mania´s utfordring:o)
    klem:)

    SvarSlett
  16. Så fargerik og gøy skjokoladeeske du har laget. Modige og flotte farger. Ser du har fått plassert "dilla" di også :o)
    LO'en "Jeg vil ta, jeg vil gi" er nyyydelig, flott bruk av tekstil, papir og "dilla"
    Ha en fin kveld klem Ugla :o)

    SvarSlett
  17. Oj, så flott. Masse herlige farger, et skikkelig fyrverkeri av en eske. Denne blir nok besteforeldrene dine glade for å få. Flott gave.

    SvarSlett
  18. Sååå vakkert Guro...
    flotte farger du har brukt...og tenk at den passer til så mange utfordringer:)

    klem fra ANgella

    SvarSlett
  19. Så fin sjokoladeeske. det er fint med så klare sterke farger.
    Klem Jorunn

    SvarSlett
  20. Nydelig eske! Masse lekre detaljer! herlige friske farger.

    Nydelig gjennomført!

    Klem,
    Jorunn

    SvarSlett
  21. Herlig eske :-) Denne esken er jeg sikker på att kommer til å falle i god smak hos Mormor og Morfar :-) God natt Guro :-o

    SvarSlett
  22. Wow Janne for en utrolig nydelig melkehjerter boks! Den er jo bare helt sjefs-lekker jo! Har aldri pyntet sånne ting som jeg må pynte på innsiden...har kanskje ikke helt tålmodigheten men var kjempe lurt med bordkant rundt inni esken...når det er så mange små kanter og vinkler som må kles blir jeg litt motløs, men nå ble jeg nesten litt inspirert! :) Nydelige ark og farger du har brukt og koselig stempel tekst og motiv! :) Jeg har kledd endel After Eight bokser jeg men da kun på utsiden...da går det ann å putte inn ny boks når den første er tom, også er det ikke så pirket å lage,hahaha...men som sagt fikk litt lyst å prøve meg nå...de melkehjerte boksene er jo så koselige! :) Ha en fotsatt flott uke! Klem klem

    SvarSlett
  23. Kjempeflott eske du har laget!!

    Takk for at du deltar i NsHk`s utfordring

    -Gro-
    aka Plundis

    SvarSlett
  24. Åhhh denne var rett og slett kul!
    Vanligvis ser man disse eskene i jordfarger eller pastell men det var knall tøft med de klare skarpe fargene du har brukt!
    Klem Grethe

    SvarSlett
  25. Fri-kveld på jobb -og innom og smugtitter på blogger:)
    Kjempefin eske Guro, knallfine blomster og herlige farger:) -Stiligt med den borden inni esken
    Ha en (snart) god helg:)
    Klem T

    SvarSlett
  26. herlig eske. med flotte og sterke farger. de bord kantene gjorde susen syns jeg :)
    klemmm

    SvarSlett
  27. og nååå så jeg at den var linket!! hihi
    tuuusen takk for at du deltar på utfordringen vår på kort o mania :)
    klemmmmm

    SvarSlett
  28. Denne var veldig flott! Takk for at du deltar på NSHKs utfordring.

    -DT Wenche

    SvarSlett
  29. Kjempenydelig dekorert eske. Den blir nok mormor og morfar veldig glad for. :) Takk for at du deltar hos Kort O Mania.

    SvarSlett
  30. Så flott!!

    Takk for at du er med på utfordringen vår :)

    SvarSlett
  31. Åååå denne var jo bare helt nydelig!
    Tusen takk for at du deltar på NSHKs utfodring.
    Klem Tone

    SvarSlett
  32. Beautiful creation. Thank you for joining in the ABC challenge this time.
    Cathy xx

    SvarSlett
  33. Så nydelig !! Du er så flink med farger, virkelig inspirerende :))) Anja

    SvarSlett
  34. Nydelig eske ! Herlige, spreke farger :-) Takk for at du deltar i utfordringen til Kort o Mania !

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord, det setter jeg veldig stor pris på!

Thank you som much for taking the time to leave a comment, I really appreciate it!

Andre kort

Related Posts with Thumbnails